Niet alle foutmeldingen geinstalleerd?
Om gelijk ook maar een technische post te plaatsen, bij deze dan maar.
Enkele weken geleden was ik druk bezig met m’n mobiele applicatie. Hier was ik bezig om een webservice aan te spreken. Voorheen lukte dit al goed, dus ik had hier ook geen problemen verwacht.
Nu had ik wel problemen met een connectie te maken met de webservice. Dat vond ik nogal raar, maar ach, dat is Windows Mobile programmeren per definitie.
Dus ik een mooi groot try-catch blok maken, zodat ik een nuttige foutmelding kon krijgen. Eenmaal in de catch aangekomen kreeg ik als enige melding
Could not find resource assembly
Normaliter betekend dat dat de applicatie de webservice niet kan vinden. Nou, daar was ik dus ook van uit gegaan. Dus druk op zoek naar een oplossing. Via Pocket IE was de webservice namelijk wel bereikbaar. Ook via m’n laptop, dus het kon niet aan de webservice liggen of de bereikbaarheid daarvan.
Ook crashte de applicatie niet bij het maken van de webservice variabele. Dat deed die pas bij het aanroepen van een functie.
Aangezien er ook geen error-codes in de exception waren had ik niet echt een idee hoe ik hiervoor een oplossing kon bedenken.
Read more →